Til toppen

Vilkår og betingelser

Generelt

Følgende vilkår gjelder kjøp av varer og tjenester, levert av Martinsen AS. Vilkårene gjelder alle typer salg, så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom.

 

Bestillingsvilkår

Alle priser er oppgitt eks. MVA, miljøavgift og frakt. 

Alle artikler skal bestilles i salgsenhetsforpakning definert i teksten på varen.

Eks; Varenummer 40211160
Goja - Telysholder Svart 10x12,5cm Glass
Jevnaker
På lager
6 stk. i pakken

Produktet bestilles i antall 6pkn - prisen er definert pr. stk. og ikke pr. salgsenhet.

 

Betalingsvilkår

Vi kredittsjekker alle våre nye kunder, basert på dette bestemmes deres betalingsvilkår. Første bestilling skjer mot forskuddsbetaling.

Ved forskuddsbetaling: En forespørsel om forskuddsbetaling vil bli sendt ut etter at en ordre har kommet inn. På denne forskuddsbetalingen vises MVA som ‘Charges’. Det bør beregnes 7-10 dager fra betaling er gjort før varer sendes fra vårt lager.

Faktura sendes per e-post og det er derfor viktig å oppgi korrekt e-postadresse.
Purre- og inkassoarbeid utføres av Kredinor.

 

Leveringsvilkår

Standard fraktgrense som må nås før sending av varer er 4000 kr pr lager, dette kan endres om ønskelig.

Vi har to forskjellige lagre;

Lager 70 Jevnaker: Møbler, interiør, tekstil og reservedeler. Lager 78 Hov: Hagemøbler.

Se spesifikasjon på ordrebekreftelse. Ordrene sendes separat fra hvert av lagrene, og frakt tilkommer alle forsendelser.

Alle våre kunder betaler frakt for sine sendinger.

Levering skjer en gang pr. uke, leveringsdag bestemmes ut ifra ditt postnummer.

 

Fraktfrigrenser

Alle ordre over 4.000 kr eks mva sendes fraktfritt i Norge og ordre over 7500 sek sendes fraktfritt i Sverige. Frakten beregnes ut av volum på ordren.

 

Produktinformasjon

Kjøper må påregne noe avvik i fargenyanser i forhold til det som fremgår av kataloger, nettsider, og annet reklamemateriell. Avvik mellom bilde av et produkt og produktets virkelige utseende kan forekomme. Kun vesentlige avvik gir grunnlag for reklamasjon.

 

Transportskade

Varemottakeren må selv påse at vareemballasjen ikke er skadet og at antall leverte kolli er i overensstemmelse med pakkseddel/fraktbrevets pålydende. Eventuell skade eller manglende kolli må føres på pakkseddel/fraktbrev før kvittering for mottagelse, og må meldes til Martinsen umiddelbart.

I motsatt fall kan Martinsen AS fraskrive seg ansvar for skade.

 

Reklamasjon/retur

En effektiv og god reklamasjonsbehandling er viktig for å nå vår målsetting om alltid fornøyde kunder. Med reklamasjon mener vi fraktskadet vare, manko i forsendelsen, eller vare med andre feil/mangler oppstått under produksjon.

Reklamasjoner send per e-post til Reklamasjon@martinsenco.no

  1. Alle reklamasjoner må meldes snarest og senest 14 dager etter mottak.

  2. Før varer eventuelt sendes i retur, skal dette klareres med Martinsen AS. Dersom andre transportselskap benyttes eller man sender retur på eget initiativ vil ikke fraktkostnader dekkes av Martinsen.  
  3. Legg ved kundenummer, ordrenummer, PO-etikett samt bilde på skaden.