Som handelspartner er vi opptatt av å kunne se nye muligheter og alltid yte maksimal service til våre kunder. Relasjoner bygges og bevares når begge parter er fornøyd. Vi vil aldri fire på kravene til profesjonalitet i alle ledd – hele tiden. Vi i Martinsen har stor respekt for våre kunders erfaringer og kompetanse innen butikkvirksomhet – denne ekspertisen er for oss en ledesnor for å kunne tilby varer til riktig pris og kvalitet. Varer som skal gi begeistring i de tusen hjem.
Fra et stort nettverk av ulike leverandører bygger vi opp et bredt varesortiment som består av over 8000 ulike artikler. Av disse blir ca 50 % byttet ut årlig for å sikre at våre kunder finner nye og spennende aktualiteter.
Martinsen har etablert egne innkjøpskontorer i våre produksjonsland for å ivareta våre strenge krav til leveringssikkerhet, produktkvalitet, og etisk handel.
Martinsen skal tilby kundene:
Martinsen har mer enn 50 års erfaring med import fra Østen. Det hele startet med porselen, glass og steintøy gjennom selskapet Opal som holdt til i Oslo. Dette selskapet ble overtatt av dagens eier Dag Leo Martinsen i 1998. Dag Leo Martinsen begynte sin importvirksomhet i 1990, da gjennom selskapet Martinsen & Co. De neste tiårene har virksomheten vokst raskt, og flere nye varegrupper innen interiør og møbler er kommet med i sortimentet. Martinsen er en del av Dalema-gruppen, som også er eier av House of Yarn og Mr. Plant i Sverige. Martinsen og Mr. Plant har felles showrom i Tidaholm, Sverige.
Martinsen fremstår i dag som et komplett grossistvarehus innen møbler og interiør. Årlig omsetning ligger på rundt 300 mill. NOK. Hovedkontor med tilhørende showroom på 3.000 kvm. ligger på Jevnaker, 50 minutters kjøring fra Gardermoen / Oslo. Vi har også showroom på 2500 kvm i Tidaholm i Sverige, sammen med Mr. Plant. For mer informasjon om Mr.Plant gå inn på www.mrplant.se
Nøkkelord er fagkunnskap og entusiasme. Vi i Martinsen skal ha en proff holdning til det vi holder på med, og vår ekspertise skal spre trygghet hos våre kunder. Vi skal være på offensiven overfor våre oppgaver på en slik måte at overskudd og begeistring preger arbeidsdagen – og vi gleder oss til den neste. Med dette for øye er våre medarbeiderne håndplukket – alle skal kunne gi av seg selv for å inspirere andre. Det blir lagånd av slikt!
Vi er i en spennende bransje og ser frem til nye utfordringer. Da må vi hele tiden ligge et hakk foran. Våre ansatte jobber kontinuerlig for å tilegne seg kunnskap om våre kunders behov – i tillegg til å være innovatører mht. trender, produktutvikling og moter innen interiørmarkedet i Norge. Noen må lede an. Det er vanligvis de flinkeste.